Veelgestelde vragen
Mijn Stigas - Algemeen
Hoe werkt de Mijn Stigas-omgeving?
Met Mijn Stigas houd je jouw organisatie veilig, vitaal én voorkom je verzuim. In deze omgeving is het mogelijk om alles in kaart te brengen m.b.t. verzuim, veiligheid en vitaal werken binnen jouw organisatie en vestigingen. Voor meer informatie over Mijn Stigas ga je naar mijn.stigas.nl.
Waar moet ik beginnen in Mijn Stigas?
We adviseren om te beginnen bij het Mijn Stigas Dashboard. In het dashboard wordt je stap voor stap meegenomen in de taken om jouw organisatie veilig en vitaal te houden. Om te beginnen met een taak, klik je op ‘Ga aan de slag’.
Mijn Stigas - Thema's & Taken
Wat houden de verschillende thema’s in?
Om jouw organisatie veilig en vitaal te houden zijn er verschillende thema’s ontwikkeld, te weten:
Deze thema’s zijn te vinden in het linkermenu van Mijn Stigas. Per thema zijn er verschillende taken die je dient in te vullen om te voldoen aan een veilige en vitale organisatie.
Hoe kan ik starten met een taak?
Er zijn twee manieren om te beginnen met een taak:
- In het Mijn Stigas Dashboard zijn de belangrijkste taken te vinden die je dient af te ronden.
- Door in het linkermenu een thema te kiezen (veilig en gezond werken), ga je naar de taken van het betreffende thema. Door te klikken op ‘Aan de slag’ start je met een taak.
Wat moet ik doen als ik een taak heb afgerond?
Als je een taak hebt afgerond, hoef je voorlopig niets meer te doen met deze taak. Een taak is afgerond zodra de voortgangsbalk van de betreffende taak op 100% staat.
Het kan voorkomen dat een afgeronde taak op een later moment weer aandacht nodig heeft. Hiervan ontvang je een melding in het dashboard en kan je de taak opnieuw afronden.
Kunnen collega’s mijn taken ook inzien?
Collega’s van dezelfde vestiging kunnen jouw taken en voortgang inzien. Door te veranderen van vestiging (linksboven in het scherm), is het mogelijk om de voortgang van de taken van andere vestigingen te bekijken.
Wat moet ik doen als ik alle taken heb afgerond?
Als je alle taken hebt afgerond, heb je alles in kaart gebracht om jouw organisatie veilig en vitaal te houden. Voorlopig hoef je geen actie te ondernemen op de huidige taken.
Het is mogelijk dat een van de afgeronde taken op een later moment weer aandacht nodig heeft. Hiervan ontvang je een melding in het dashboard.
Waar kan ik meer informatie vinden over de inhoud van de taken?
In alle taken is een informatie-icoontje aanwezig. Klik op het informatie-icoontje om meer informatie in te zien over de inhoud van de taak.
Mijn Stigas - Voortgang, statussen & berichtgeving
Waar kan ik de voortgang van mijn taken zien?
Iedere taak heeft een voortgangsbalk. Deze balk geeft het percentage van de voortgang van de taak aan. Een taak is afgerond wanneer de voortgangsbalk op 100% staat.
Er staat dat ik de taak nog niet volledig heb afgerond. Wat moet ik doen?
We adviseren om deze taak volledig af te ronden. Om dit te doen, ga je naar de betreffende taak en vul je de openstaande vragen in. Een taak is volledig afgerond wanneer de voortgangsbalk op 100% staat.
Ik heb een taak volledig voltooid. Moet ik nog iets doen?
Krijg ik een bericht als een taak aandacht nodig heeft?
Ja, je krijgt een melding in het berichtencentrum. Deze is te vinden rechtsboven in het scherm.
Ik krijg een melding dat ik een taak moet voltooien. Wat moet ik doen?
Klik op de betreffende taak om naar de openstaande vragen te gaan. Door alle vragen in te vullen, kan je de taak afronden.
Mijn Stigas - Dashboard
Wat houdt het Dashboard in?
In het Mijn Stigas Dashboard krijg je een overzicht van jouw bedrijf, de openstaande taken en alle acties die ondernomen (dienen te) worden om jouw organisatie veilig en vitaal te houden.
Kan ik alle taken inzien via het Dashboard?
In het Mijn Stigas Dashboard zie je alle taken die op dit moment van belang zijn en aandacht behoeven. Om naar alle taken te gaan, ga je naar het thema ‘Veilig & Gezond werken’.
Mijn Stigas - Locaties & Vestigingen
Hoe kan ik wisselen van vestiging?
Linksboven in het keuzemenu zie je de gekozen locatie. Door hierop te klikken, is het mogelijk om van locatie te wijzigen. Heeft jouw bedrijf één vaste locatie? Dan is het niet mogelijk om te switchen van locatie.
Hoe kan ik een vestiging toevoegen?
Een vestiging toevoegen is mogelijk via de webpagina van de RI&E. Klik hier om naar deze pagina te gaan.
Hoe kan ik een vestiging aanpassen?
Een vestiging aanpassen is enkel mogelijk via de webpagina van de RI&E. Klik hier om naar deze pagina te gaan.
Mijn Stigas - Mijn Profiel
Hoe kan ik Mijn Profiel aanpassen?
Door rechtsboven in op het logo of de initialen van jouw bedrijf te klikken, ga je naar het profiel. In het profiel is het mogelijk om jouw persoonlijke gegevens aan te passen. Het is niet mogelijk om de bedrijfs- of vestiginggegevens aan te passen. Dit is alleen mogelijk via de webpagina van de RI&E. Klik hier om naar de webpagina van de RI&E te gaan.
Hoe kan ik de gegevens mijn locatie of vestiging aanpassen?
Om de gegevens van jouw locatie of vestiging aan te passen, ga je naar de website van de RI&E. Klik hier om naar deze pagina te gaan.
Kunnen anderen mijn gegevens ook inzien?
Jouw profielgegevens zijn enkel in te zien door jou. De bedrijfs- en vestiginggegevens zijn in te zien door alle medewerkers van jouw organisatie die toegang hebben tot Mijn Stigas.
Geen vragen en antwoorden gevonden.
Direct hulp nodig?
Onze adviseurs staan voor je klaar
Ben je op zoek naar directe hulp en advies bij vragen over Mijn Stigas? Neem dan contact op met onze servicedesk, tel: 085 - 044 07 00, optie 1.