“Ik ben fan van maatwerk, korte lijnen en van preventie."
“Een arbodienst met kennis van de sector glastuinbouw, dat is voor ons belangrijk. Bij ons is er veel fysieke arbeid, repeterend werk en een arbeidspatroon met pieken en dalen. Stigas snapt wat dat betekent.”
“Ik ben fan van maatwerk, korte lijnen en van preventie. De telefonische intake na de verzuimmelding is voor mij daarom ideaal. Je kunt snel bespreken hoe jij als werkgever tegen de situatie aankijkt, en of het goed is om ook met de zieke medewerker te bellen. Als een medewerker wat langer ziek is, is het voor mij helemaal belangrijk. Dan heb ik graag persoonlijk contact nadat de medewerker de re-integratieadviseur of arbo-arts heeft gesproken. En als iemand aan het re-integreren is, maak ik altijd een kort verslagje voor Stigas: wat zie ik op het werk, wat zie ik als belemmeringen en hoeveel uren werkt iemand daadwerkelijk?”
“Tussendoor even kunnen sparren is voor mij essentieel: wat kan ik bijvoorbeeld wel en niet verlangen van een medewerker die aan het re-integreren is? Ik zet mijn vraag meestal op de mail en dan belt mijn contactpersoon bij Stigas mij terug. Uiteindelijk is preventie, het voorkomen van verzuim, natuurlijk het allerbelangrijkst. Dat kan alleen als jouw arbodienst op de hoogte is van wat er speelt in je bedrijf. Omdat Stigas ons ook ondersteunt bij het up to date houden van onze risico-inventarisatie en -evaluatie hebben ze breed beeld.”
Nicole Litjens - Kwekerij Litjens
4 locaties, 90 medewerkers, inclusief uitzendkrachten